Chęć nawrócenia

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że o ile odkąd Ciebie odejdzie, owo szczyptę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tylna część, wewnątrz bok, raz jeszcze w środku przód — wzdłuż i wszerz jej ogół dolega okrutnie. A z trudem Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz zaś mówisz: „Biegnijcie — Ja was zawierać będę, Ja was powiodę, Ja was w tym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza zbieg okoliczności człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jakże owce, ktoś z nas się obrócił w kierunku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli pragnienie a pragnienie dodatkowo wygasało do wnętrza nich żywot” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako podstawa podatna na złudzenia, do wnętrza których potrafi przechowywać się uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie gdy jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — księżulek pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, że budowa dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: basteja wali się z hukiem, niszcząc dom modlitwy dodatkowo okoliczne domy, i mąż osobiście popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako opętańczy prąd aż do przepaści (w przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) oznacza to jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia skoro jest na sposób kino wyświetlany na ścianie. Gdy persona usiłuje wskoczyć wewnątrz jego środek, wali głową wewnątrz mur. Gdy czart stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w środku jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w grę pozorów, która ma złamać jego lojalność Bogu tudzież pokonać nieustępliwe pragnienie podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się wewnątrz rozpaczy, osamotnieniu zaś poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że ściganie za tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest prestiż własnego stanu. Człowiek potrafi latami ściszać boleść przeżytej katastrofy natomiast zakładać sobie los na dnie przepaści. Pomaga mu w tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie głowić się pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory bardziej pustoszą wewnętrzny stwór człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich majętny wachlarz sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od czasu jego własnego serca, zaś tym samym od chwili Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu oraz jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących i pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to impresja słabości natomiast niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, iż w życiu negacja logiczna uda mi się rozgromić ogromnego dystansu, który wyznacza moje ano dalekie odejście. Być przypuszczalnie to właśnie sprawdzian stało się udziałem Judasza, kto wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, że nie istnieje wcześniej fortel powrotu. Zbyt wysoce odszedłem, bym był w stanie powiedzieć: cała nazad!Druga stanowisko owo ogromne poczucie winy, odbierające zapędy aż do życia zaś mir do siebie. Człowiek owszem bardzo koncentruje się na własnym upadku, że jego mrok przysłania mu miłość bliźniego Boga.Czasem w środku prawdziwym przeżyciu żalu za grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, w którym w centrum uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek również złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem istnieć taki nonsensowny? Jak mogłem owo sporządzić? Jak mogłem owo mówić?Trzecia zachowanie się to skłonność zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym również religijnym oparta nagminnie na wierze, że wszystko da się przepracować dodatkowo uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie z drugiej strony niejednokrotnie spośród lęku zanim zatratą siebie w grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta wygląd rodzi się z poczucia, iż jeśli mam zasłużyć na Bożą namiętność, muszę wykazać się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest absencja myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się w człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma jako że takiego momentu, do wnętrza którym moglibyśmy opowiadać: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem w taki sposób doskonały. Przypowieść o celniku dodatkowo faryzeuszu stanowi przestroga zanim postawą definitywnego zwycięzcy wewnątrz duchowych bojach.Poszukajmy w środku słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na wnikliwie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje przyczyna wewnątrz odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, tak aby napocząć mu oczy na talia, do wnętrza jakim się znajduje. Przychodzi, aby dać w środku wyniku go na własnych rękach z piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności obok grzeszniku jest zlot spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest szalenie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, jakkolwiek mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się gdy wewnątrz zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym jak jeden mąż się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, podłoże, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może znaleźć własne zagubienie, negacja logiczna czując się niedaleko tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych co tchu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła podążyć aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą także życiem; oblekając się wewnątrz ciało, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj oraz szukaj ulubiony, abyś doszedł do prawdy dodatkowo życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, droga sama do ciebie przyszła oraz śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię no tak obudziła! Wstań również chodź!

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło tudzież podjęciu decyzji o tym, by tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, wszak wewnątrz Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi aż do zmiany sposobu działania dodatkowo reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się do przestrzegania Prawa – uważanie tego, co ono mówi, dodatkowo stanięcie do wnętrza posłuszeństwie wobec niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działanie, powiedział: „Nawracajcie się tudzież wierzcie w środku Ewangelię”. On sprawił, że te para aspekty – Prawo dodatkowo wyznanie – nieporuszony się jednością, i nawrócenie miało potem mieć znaczenie nie tyle zdanie ku tyłowi, tak dalece pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy w poprzek wiarę. To rola głosili później apostołowie w środku dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – także niech jakikolwiek spośród was ochrzci się wewnątrz określenie Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, tudzież weźmiecie do wnętrza darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co przeto składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana natomiast życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe test wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w ciągu grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo pod Boga, więc powinniśmy litować się, podczas jak go popełniamy. Jednak opłakiwanie spośród powodu grzechów owo jeszcze nie nawrócenie – jest przed tylko przyjęcie życia, w środku którym nie ma natychmiast potępienia. Nie chodzi w następstwie tego o przeczucie smutku (samo wewnątrz sobie destrukcyjne), niemniej jednak o rozgoryczenie, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia również jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli przywieść aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, wskutek tego ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się tudzież wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się odkąd pracy Ducha Świętego wewnątrz nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia zaś do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje jeszcze te same grzechy także negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, jednak jest jakaś przeszkoda, która nie pozwala im zapożyczyć mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci obręb nawrócenia.3. Uwolnienie od chwili zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, bowiem nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy potąd bez liku, aby otrzymać zaangażowanie wewnątrz wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą własny grzech. Nie rozumiemy w pełni, niczym bardzo obrażamy Boga, jako ranimy samych siebie również na miarę wielce szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, dlatego że tatuś kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem bądź kawa na ławę) do naszego grzechu. Zachęcam aż do wybitnie ważnej refleksji: jak mydlenie oczu oraz zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta świadomość jest wielce istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą do wolności w Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, do wnętrza 1970 r. osobiście doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym plus spotkałem Jezusa. Zacząłem w takim przypadku odcyfrować Pismo św. zaś kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele z niego nie rozumiem. W jaki rozwiązanie ci wszyscy populacja, o których jest mowa w środku Ewangelii, byli uwalniani przy użyciu Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie obecnie Duch Święty, wówczas wiedziałem, że owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo dalej przyjechał do mnie należący do mnie druh, który był wobec tego do wnętrza seminarium, tudzież powiedział, iż w czasie spotkania modlitewnego modlono się za niego plus został uwolniony. Nie rozumiałem, co pył na myśli. Powiedział mi, iż miał rzecz spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, ale permanentnie był zaręczony tym grzechem. Wtedy pomodlono się wewnątrz niego zaś… otóż jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż gdyby to prawdziwość, to wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, również jest wciąż krocie innych ludzi, którym można by w ten modus pomóc. I istotnie, metodą prób natomiast błędów, zacząłem zmierzać ukochany pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I ano, Bóg okazał mi łaskę także pewne osoby modliły się za mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem w tej chwili ano nieczynny dodatkowo skupiony na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma odwzorowanie przy naszego życia, lecz taki program ma i szatan. To pan chciał, abym żył zaręczony lękiem także w życiu negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie tudzież… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął kruszyć moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wszystko, co do mnie należało, a postępowałem ściśle mówiąc, przecież… moje motor oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, toż w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi wskazywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po uderzenie kolejny skruszył moje silnik dodatkowo doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza książka – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce natomiast poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego cierpienie kręgosłupa, który nagminnie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, stąd także natomiast wtedy.Gdy w ciągu tej modlitwy duchowny mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tyle spośród głowy, co z serca, że wewnątrz pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia oraz wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął wewnątrz autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest nieco za mnie, co uważałem wewnątrz kwant siebie samego, i chwilowo owo ze mnie wychodzi! I raptownie stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „ociupinę” odrzuceniem, w następstwie tego wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w tamtym czasie, do tego stopnia czynów w środku moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – na sposób wiele zamknięcia się wewnątrz sobie, chronienia samego siebie, w charakterze wiele egoizmu... Myślę, że ów przykład pomoże nam uchwycić sens, z jakiego powodu odłączenie odkąd zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w które uwierzyliśmy dodatkowo które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci tudzież nie umiemy zezwolić miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co w środku sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, dlatego wyrzeczenie się ich przypuszczalnie demaskować się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy pytać Boga o objawienie prawdy o nas – oraz prawda wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wiedza o czakrach

Pokój w turkusie

Turmalin